Apotek Hjärtat
Apotek Hjärtat ville skapa ett än mer proaktiv säljande bemötande i sina apotek på egenvårdsprodukter. Och samtidigt få sina medarbetare att engagera sig för att få kunderna att känna Hjärtats omtänksamhet. Vi fick förtroendet att stötta dem i
Vi designade vad som ska hända var i kundvarvet/butiksytan utifrån det personliga bemötandet för att både skapa en hjärta-känsla och ökad försäljning.
Vi rekryterade interna säljcoacher över hela landet och tränade och coachade dem i att träna sina apotek med hjälp av en verktygslåda och en process.
Vi arbetade tillsammans under 3 år för att få arbetssätt och process att bli integrerat i företagets verksamhet. Roller och arbetssätt har justerats under åren men är fortfarande en betydelsefull det av Hjärtats arbetssätt i att driva den personliga försäljningen av egenvårdsprodukter.
Uppdragsgivare var Fredrik Kullberg/Marknadschef