Vi tror på att skapa stolthet i företag
Ett företags kultur är både en strategisk och daglig kompass i förhållningssätt, beteenden och aktiviteter som ska skapa särskillnad gentemot sina konkurrenter. Både ur ett kund- och ett medarbetarperspektiv. En framgångsrik och hållbar företagskultur har till syfte att skapa ekonomiska värden.
”Så länge vi försöker att kopiera andras personligheter, utseenden och beteenden så kommer vi aldrig uppfattas autentiska och på riktigt. Inte för än vi hittar och vågar vara de vi är fullt ut är – kan vi uppfattas äkta och så unika som vi är. ”
Du känner igen en artists sound. Hens sätt att sätta ihop ord med rytmen och stilen i texter, uttryck i sätt att förhålla sig till världen och sig själva.
Det är precis som företagskulturer när de är starka, meningsfulla och totalt genuina. Det går inte att kopiera.
Du ser det i ögonen på de anställda. Du känner det när du går in i deras byggnader eller på möten med dem. Dom är dom och ingen annan. De har bestämt sig och sagorna som beskriver händelser som exemplifierar deras dominerande idéer är många.
Det är inte ”lull-lull” som en del ibland säger. Det är ett konkret och strukturerat arbete i att jobba med företagskulturer eller sin egen personliga utveckling.
Vi kan dra av ett ”gig” för en dag men det blir bara en kul händelse som inte leder någonstans längre än så om det inte är en del av något mycket mer medvetet. Vi säljer inget mer än vilket resultat det ger.
Vår meningsfullhet och förmåga i att stötta människor att skapa starka lönsamma företagskulturer på olika sätt. Det börjar med ett möte. Ett möte med ägarna, eller yttersta ledningen. Inte för att de är värda mer, utan för att deras beslut och angelägenhet betyder allt! Men utan alla medarbetarna betyder det inget.
Vi läser, vi frågar, vi provocerar, vi sätter oss in och förstår. Men vi litar inte på allt vad som sägs eller skrivs.
Efter ett antal år blickar vi oftast tillbaka på en gemensam resa av en mängd olika steg, aktiviteter och satsningar. I en del av dem är vi direkt iblandade i. I andra finns vi bara i bakgrunden. Påhejandes och involverade, även fast vi inte får betalt för just det.
Vi är inte ”modelliga” men vi kan våra modeller. Vi är en mix av drivna människor med lång erfarenhet ifrån affärslivet med stark passion för att få fler hjärtan att pulsera med hälsosam meningsfullhet.
De som behöver etikettera oss och vad vi gör skulle kunna säga, ledarutvecklare, individ- och grupputvecklare, säljtränare, metodutvecklare, kundnöjdhetsutvecklare. En del skulle säga jobbiga och envetna. Andra skulle ha svårt att förklara förutom att vi är en stor del i deras framgång och utveckling. Moment of Truth är ett gäng kommersiella kulturarbetare helt enkelt.